La obra maestra de la injusticia es parecer justo sin serlo.


"La obra maestra de la injusticia es parecer justo sin serlo." (Plató)"

--------------------------------

"La filosofía no consiste en palabras sino en obras. No tiene por objeto pasar el día con un apacible entretenimiento para quitar su náusea a la ociosidad: ella forma y modela el alma, ordena la vida, gobierna los actos, muestra lo que debe hacerse y lo que debe ominitirse, está sentada al timón, y dirige la ruta entre las dudas y las fluctuaciones de la vida”. (Séneca, Cartas a Lucilio, XVI, 397).









jueves, 21 de abril de 2011

KANT

¿A qué se debe entonces qué la metafísica no haya encontrado todavía el camino seguro de la ciencia? ¿Es acaso imposible? ¿Por qué, pues, la naturaleza ha castigado nuestra razón con el afán incansable de perseguir este camino como una de sus cuestiones más importantes? Más todavía: ¡qué pocos motivos tenemos para confiar en la razón si, ante uno de los campos más importantes de nuestro anhelo de saber, no sólo nos abandona, sino que nos entretiene con pretextos vanos y, al final, nos engaña! Quizá simplemente hemos errado dicho camino hasta hoy. Si es así ¿qué indicios nos harán esperar que, en una renovada búsqueda, seremos más afortunados que otros que nos precedieron?


Aquest fragment està extret de la "Crítica a la Razón Pura" de Kant i he escollit aquest fragment ja que es poden veure  unes quantes preguntes que es feia Kant sobre la metafísica, i a les tres preguntes principals que es plantejava ell: Què puc conèixer, què he de fer i què puc esperar. Crec que en aquest text podem apreciar clarament què en pensava ell de tot això. Ell diu que no coneixem la cosa en si (NOUMEN) sinó allò que podem apreciar de la cosa (FENÒMEN) i que si al llarg de la història sempre ha estat així, qui ens diu que algun dia canviarà? Per altre banda, ell tampoc nega la metafísica sinó que el que diu és que no  tenim prous proves per convertir-ho en una ciència ni per equiparar-ho al mateix nivell tot i que aquestes preguntex existencials formen part de la naturalesa humana.

Després d'aquest breu comentari sobre el text, m'agradaria saber què opineu vosaltres sobre això,si creieu que realment mai podem conèixer què són les coses veritablement i si s'ha de confiar en aspectes metafísics com per exemple l'existència de Déu.

Eulàlia

1 comentario:

  1. Jo estic d’ acord amb Kant quan diu que no existeix un coneixement universal i també al fet de que només tenim la possibilitat de conèixer per els sentits. Cadascú de nosaltres veu i sent les coses de diferents maneres , una mateixa cosa vista des de dos ulls diferents ja no és la mateixa cosa, i per tant podem arribar a la conclusió que el coneixement universal no existeix.
    Kant no creia amb la metafísica per que no la podem percebre per els sentits i per tant no existeix i no ens podem refiar d' ella. Amb un altre aspecte que estic totalment d’ acord amb Kant, és quan diu que l’ ésser humà té la necessitat de preguntar-se constantment, i que les preguntes ens fan conèixer coses noves.

    Anna Carbonell Uñó

    ResponderEliminar